instagramwatsapptelegramchannel

0
  •  x 
هیچ کالایی در سبد نیست
0
  •  x 
هیچ کالایی در سبد نیست
Image
Image
Image
Image
Image
Image

معرفی کتاب روانشناسی عمومی جیمز کالات ترجمه یحیی سید محمدی

final%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%AF1 کتاب متاب - کتاب متاب

 

پیشگفتار کتاب روانشناسی عمومی جیمز کالات ترجمه یحیی سید محمدی

 

  

 

من از نوشتن کتابهای درسی لذت می برم و امیدوارم که دانشجویان از خواندن آنها لذت ببرند. با این حال، حتی تحت بهترین شرایط دانشجویان از هر درسی فقط مقدار محدودی مطالب را به یاد خواهند آورد. خود من نیز خیلی از مطالبی را که در سالهای دانشجویی یاد گرفته بودم فراموش کرده ام. اخیرا به آزمون هایی که در ابتدای تدریس خودم در دانشگاه به دانشجویان داده بودم نگاهی انداختم و دیدم که برخی از مطالب آنها را که قبلا تدریس کرده ام فراموش کرده ام. یادگیری اطلاعات در هر صورت نباید هدف باشد. مخصوصا در روان شناسی، امیدوارم این رشته تا آنجا به پیشرفت خود ادامه دهد که پژوهش جدید جاگیزین بسیاری از اطلاعاتی شود که امنون تدریس می کنم.  

 

به صورت ایده آل، درس یا کتاب درسی در روان شناسی باید دو هدف را برآورده سازد. هدف اول به وجود اوردن عشق به یادگیری است، طوری که فارغ التحصیلان ما تحصیلات خود را به روز کنند. هدف دوم آموزش دادن مهارت های ارزیابی شواهد و مورد سوال قرار دادن اظهارات به افراد است، طوری که وقتی آنها درباره ی کشفیاتی که به تازگی گزارش شده اند مطالعه می کنند یا درباره ی آنها مطالبی را می شنوند، سوالهای مناسبی را مطرح ساخته و به نتیجه گیری های مناسب برسند. در سرتاسر این کتاب سعی کرده ام عادت تفکر نقادانه یا ارزیابی کردن شواهد را الگو قرار دهم.  

 

خواندن مطالب، خوب است ولی به کار بردن آنها بهتر است. بعنوان سوالهایی برای مرور، سوالهایی را مطرح میکند که خوانندگان دقیق باید بتواند با اندکی تفکر به آنها پاسخ دهند. پاسخ ها در پایان هر قسمت فصل ارایه شده اند. دانشجویانی که پاسخ درست می دهند باید احساس دلگرمی کنند. کسانی که نمی توانند به این سوالات پاسخ دهند باید بازخورد گرفته و مطالب را دوباره بخوانند. سوال های که با عنوان تفکر نقادانه مشخص شده اند چالش انگیزتر بوده و می توانند مبنایی برای بحث کلاسی یا مقالات کوتاه باشند. چون این سوال ها خلاقیت می طلبند، هیچ کدام فقط یک پاسخ درست ندارند.  

 

آیا روان شناسی واقعا آنقدر سریع متحول می شود که ویراست جدید روان شناسی عمومی را توجیه کند؟ برخی از زمینه های روان شناسی قطعا تغییر چندانی نمی کنند. برای مثال، من درباره ی فروید، شرطی سازی کلاسیک، یا آناتومی کلی مغز مطالب تازه زیادی برای گفتن ندارم. (آناتومی مغز در 3 سال اخیر زیاد تغییر نکرده است. تکامل خیلی کند است!). زمینه های دیگر تغییر می کنند.این ویراست تقریبا 550 مرجع جدید از 2001 به بعد داردکه خیلی از آنها مطالبی را در زمینه های شناخت، هیجان، و روان شناسی نابهنجاری (آسیب شناسی روانی - مترجم)، در بر دارند. مباحث کاملا جدیدی در این ویراست منظور شده اند. در برخی از فصلها در مقایسه با ویراستهای قبلی جابجایی هایی صورت گرفته اند. برای مثال، قسمت وراثت را به شروع فصل دهم (رشد انسان) انتقال داده ام.  

 

امیدوارم که از خواندن این کتاب لذت ببرید. من سعی کرده ام تا جایی که بتوانم مثالهای بسیار زنده و جالبی را در این کتاب منظور کنم. هدف فقط این نیست که اطلاعاتی به شما آموخته شود بلکه این نیز هست که از یادگیری لذت ببرید طوری که بعد از پایان یافتن این درس مطالب بیشتری را در زمینه ی روان شناسی مطالعه کنید و آگاهی خود را در این رشته بالا ببرید.  

 

جیمز کالات

 

برای مطالعه مطالب بیشتر از این کتاب کلیک کنید

خواندنی‌ها

logo کتاب متاب - کتاب متاب

logo-samandehi

فهرست مطالب