instagramwatsapptelegramchannel

0
  •  x 
هیچ کالایی در سبد نیست
0
  •  x 
هیچ کالایی در سبد نیست
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Untitled-21 کتاب متاب - کتاب متاب

موفقیت یعنی وقتی تا آخر بجنگی!

موفقیت! این کلمه چه چیزی را برایتان یادآوری می کند، چند ثانیه چشمانتان ببندید و فکر کنید، قطعاَ شما هم مثل خیلی ها به افراد موفق و روش های موفقیت می رسید. بله، ما هم با شما موافقیم که تمام افراد موفق از فرمول مشخص و خاص اما به روشهای مختلف برای رسیدن به قله نهایی استفاده کرده اند. درادامه میخواهیم شما را با یکی از این افراد سرسخت و موفق با روحیه عالی آشنا کنیم،‌کسیکه توانست از رتبه 23 در اولین کنکور آزمایشی خود به رتبه اول درکنکور سراسری و ترازی فوق العاده دست پیدا کند که هنوز پس از 21 سال شکست نشده است. او کسی نیست جزء دکتر شهاب اناری نویسنده کتاب 123 بدرخش و دهها تالیف کتاب های کنکور زبان از انتشارات مبتکران.

او در روایتی از خودش می گوید:

زماینکه از دوره راهنمایی به دبیرستان تیزهوشان رفتم. با هر سوالی احساس میکردم خیلی خنگم چون دانش آموزان مدرسه، خیلی ازآن درسها را قبلاَ خوانده بودند. در اولین آزمون آزمایشی در سال چهارم دبیرستان رتبه 23 از 30 را کسب کردم و برای کسیکه می خواست پزشک شود و در دانشگاه معتبری درس بخواند، چه حس و حال بدی داشت. من از رشته ریاضی و فیزیک به تجربی تغییر رشته داده بودم و هدفم کاملا مشخص بود ولی در نهایت با کسب رتبه 1 و ترازی عالی موفق شدم.

Untitled 3


داستان بسیار زیبای زندگی دکتر اناری بیانگر این است که چرا یک فرد بصورت مداوم به موفقیت می رسد و در این راه هر روز پیشرفت چشم گیری دارد، او در دبیرستان دانش آموزی برتر نبود و حتی در بعضی از درس های ریاضی نیز ضعف داشت اما فقط تصمیم داشت داستان موففیتش را جور دیگری رقم بزند و دراین راه به جایگاهی که می خواست دست پیدا کند. راز این موفیقت طلایی در چه بود؟ قطع به یقین او با بقیه یک تفاوت اساسی داشت و آن در رها نکردن و جنگیدن برای هدفش تا آخرین لحظه بود، باور اینکه باید آنقدر ادامه دهم تا نتیجه بگیرم او را متمایز ساخت و با اینک تا سال 75 حتی رتبه 1 مدرسه نشده بود، در سال 76 با تراز 5 درس 100٪ و سه درس 97٪ در مرحله اول کنکور و سه درس 100 و یک درس 97 ٪ در مرحله دوم به رتبه 1 پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران رسید. دکتر اناری به همه ثابت کرد که می شود تنها با ایستادگی راهی را آغاز و با روحیه جنگجویی آن را ادامه داد. به نظر او، باید تا لحظه آخر تلاش کرد چون نمی دانی دقیقاَ آخرش چه می شود و از خودتان بپرسید، آیا به هدف ایده آلم رسیدم؟ اگرنه، پس هنوز بازی ادامه دارد تا به جوابی قانع کننده برسید و خودتان از نتیجه راضی باشید. Untitled design

 

هرگز هدفتان را نیمه راه رها نکنید و اگر خسته شدید با کمی استراحت دوباره با انرژی مضاعف ادامه دهید تا پایان خط. دکتر شهاب اناری براین اساس کتاب 1-2-3 بدرخش را تالیف و در آن به خلاصه مهارت های منجر به موفقیت و تقویت اراده اشاره کرده است. با خواندن همه داستان های افراد موفق و صاحب کسب و کار موفق، شما هم به این باور می رسید که برای موفقیت نباید نیمه راه هدف خود را رها کرد و مانند دونده های المپیک تا خط آخر و رد شدن از طناب آخر خط،‌ ادامه داد.

 

برچسب ها: ,

خواندنی‌ها

logo کتاب متاب - کتاب متاب

logo-samandehi

فهرست مطالب