instagramwatsapptelegramchannel

0
  •  x 
هیچ کالایی در سبد نیست
0
  •  x 
هیچ کالایی در سبد نیست
Image
Image
Image
Image
Image
Image

معرفی کتاب روان شناسی صنعتی و سازمانی پل اسپکتور ترجمه شهناز محمدی

 

final6332 کتاب متاب - کتاب متاب

 

روانشناسی صنعتی/سازمانی رشته جالبی است که تقریبا طی صد سال در آمریکا و سراسر جهان رشد مستمری داشته است. آنچه در ابتدا به عنوان شاخه ای کوچک از روانشناسی شروع شد و فقط تعداد معدودی از متخصصان کار عملی و استادان دانشگاه آن را می شناختند, تا آنجا رشد کرد که تبدیل به یکی از تخصص های کاربردی اصلی در سراسر جهان روانشناسی شد. این گرایش ناشی از دو عامل بود. اول: رشته صنعتی/ سازمانی به محل کار مربوط می شود, بنابراین, یافته ها و اصول آن با هر کسی که شغلی دارد ارتباط می یابد. دوم: این رشته روش های تآیید شده ای را گسترش داد که برای سازمان ها ارزشمند بود. روانشناسان صنعتی/ سازمانی غالبا به سازمان ها فراخوانده می شوند تا آنها را برای ایجاد یک محیط کار سالم بخش تر و اثر بخش تر یاری دهند. 

 

  

 

پیشگفتار مترجم  

 

  

 

گسترش روزافزون دامنه ی علم روانشانسی و نفوذ آن در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و صنعتی، هیئت و شکل جوامع را از لحاظ روابط افراد با یکدیگر به رنگ تازه ای دراورده است، تا جایی که می توان گفت بدون توجه به جنبه ی روانی مسایل نمی توان در حل صحیح و منطقی آنها توفیق یافت. در واقع بُعد روانی مسائل مختلف موجود در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، بهداشتی و غیره غیر قابل انکار است، یعنی در اموری که موجودی به نام انسان به نوعی با آنها در ارتباط است، برای دسترسی به واقعیت آنها غور و تفحص و دقت کافی ضرورت دارد. یعنی علاوه بر مطالعه ویژه علمی آنها که در دست متخصصان و کارشناسان خبره می باشد، مطالعه جنبه ی روانی مسایل در انسان شناسی، که پایه ی هر نوع مطالعه ای مربوط به ذات آدمی است، کمک موثر خواهد کرد.  

 

پیچدگی شرایط زندگی در سطوح ملی و بین المللی و افزایش بیش از پیش رقابت اقتصادی در سطح جهانی، طی طریق در مسیر پر نشیب و فراز ترقی و پیشرفت را منوط به ایجاد وسایل و تجهیزات متنوع و متعدد کرده است. وجود سازمان های مناسب در هر جامعه که بتواند با کارآمدی اثربخش از عهده ی وظایف خود برآیند از مهم ترین وسایل دستیابی به پیشرفت و ترقی است. این سازمان ها چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟ به طور کلی این توافق به عمل آمده است که سازمان هایی به کارآمدی و اثربخشی نایل می شوند که علاوه بر دیگر شرایط ضروری، مدیران آنها در سه زمینه ی فنی، مفهومی و انسانی به کسب مهارت های لازم توفیق یابند.  

 

رشته ی روان شناسی صنعتی و سازمانی شاخه ای از دانش و معرفت استکه تامین کننده ی مهارت انسانی برای مدیران، دانشجویان و دیگر طالبان آن است. این شاخه از معرفت در پی کسب دانس در خصوص همه ی جنبه های رفتار آدمی در محیط های سازمانی از قبیل انگیزش کارکنان، ارتباط، رهبری، نظارت، خشنودی و دیگر نگرش های شغلی، حل و فضا تعارضها در شته روان شناسی صنعتی و سازمانی میباشد که آگاهی مدیران بر آنها بسیار سودمند است.  

 

کتاب Industrial and Organizational Psychology تالیف دکتر پُل اسپکتور که تحت عنوان "روان شناسی صتعتی و سازمانی" به فارسی ترجمه شده است، تصویری روشن و رسا از زمینه های مختلف روان شناسی صنعتی و سازمانی را ارایه می دهند. این کتاب در سال 2006 برای چهارمین بار مورد تجدید چاپ قرار گرفت و نویسنده ی آن دکتر پل اسپکتور از روان شناسان بنام در جهان می باشد. مطالب آن جدید و به روز می باشد و امید است کم و کاستی هایی که در این حیطه وجود دارد با ترجمه ی این کتاب مرتفع گردد.

 

برای مطالعه مطالب بیشتر از این کتاب اینجا کلیک کنید

خواندنی‌ها

logo کتاب متاب - کتاب متاب

logo-samandehi

فهرست مطالب